Jei tavo motociklas pradėjo „čiaudėti“, strigti akseleruojant, o degalų sąnaudos pastebimai išaugo – gali būti, kad...
paieška
Tinklaraščio kategorijos
Populiarūs įrašai

Jei tavo motociklas pradėjo „čiaudėti“, strigti akseleruojant, o degalų sąnaudos pastebimai išaugo – gali būti, kad...
Jei tavo motociklas pradėjo „čiaudėti“, strigti akseleruojant, o degalų sąnaudos pastebimai išaugo – gali būti, kad metas pasirūpinti karbiuratoriaus reguliavimu. Tai vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių sklandų variklio darbą, ypač vyresnės kartos ar neįpurškimo sistemą turintiems motociklams.
Karbiuratorius yra atsakingas už oro ir kuro mišinio patekimą į variklį. Jei santykis netinkamas – per daug kuro (riebus mišinys) arba per mažai (liesas mišinys) – tai tiesiogiai atsiliepia variklio veikimui, traukai, degalų ekonomijai ir netgi variklio ilgaamžiškumui.
Tipiniai ženklai, kad reikia reguliavimo:
Variklis užsikuria sunkiai, ypač šaltu oru
Akseleruojant jaučiamas trūkčiojimas arba „duobė“
Neįprastas išmetimo kvapas
Juoda arba balta žvakės spalva
Padidėjęs degalų sunaudojimas
Karbiuratoriuje yra keli svarbūs elementai, kuriuos reikia žinoti:
Laisvos eigos varžtas (Idle screw): reguliuoja variklio apsukas, kai akseleratorius nėra spaudžiamas.
Mišinio varžtas (Air/Fuel screw): nustato, kiek oro patenka į karbiuratorių ir kokiu santykiu jis maišomas su kuru.
Adatos padėtis: lemia kuro kiekį esant vidutiniams sūkiams.
Pagrindinis žikleris (Main jet): kontroliuoja kuro srautą didelėse apsukose.
Įsitikink, kad:
Oro filtras švarus
Uždegimo žvakės yra tvarkingos
Variklis pilnai sušilęs
Užvesk motociklą ir leisk jam sušilti.
Pamažu sukinėk mišinio varžtą, stebėdamas, kaip keičiasi variklio garsas ir apsukos.
Surask tą tašką, kur apsukos yra didžiausios – ten mišinys optimalus.
Jei reikia, pakoreguok laisvos eigos varžtą, kad variklis dirbtų tolygiai tuščiąja eiga.
Po reguliavimo išvažiuok trumpam testiniam važiavimui. Jei pastebi trūkčiojimą ar „užspringimą“ akseleruojant – gali reikėti koreguoti adatos padėtį arba keisti žiklerį.
Reguliuok karbiuratorių nedideliais žingsniais, viską fiksuok, kad prireikus galėtum grįžti prie pradinės padėties.
Jei nori tikslumo – naudok apsukų matuoklį arba žvakės spalvą kaip indikatorių: šviesiai ruda reiškia optimalų mišinį.
Nepamiršk, kad oro temperatūra ir drėgmė taip pat veikia mišinį, tad reguliavimą reikėtų atlikti kiekvieną sezoną ar keičiantis orams.
Jei planuoji karbiuratoriaus reguliavimą savarankiškai, nepamiršk pasirūpinti:
Karbiuratoriaus žiklieriais ir adatomis
Tiksliais reguliavimo atsuktuvais
Nauju oro filtru ar žvake (jei reikia)
Visus šiuos priedus ir atsargines dalis rasi mūsų internetinėje parduotuvėje www.motostar.lt – kokybiškos prekės, greitas pristatymas ir profesionalūs patarimai kiekvienam motociklo entuziastui.
Palikite komentarą